2008. október 17.

Burgundi marha



Tegnap szabadnapos voltam, így végre volt időm egy kicsit többet a konyhában lenni. Két francia különlegességet készítettem.

"A francia konyháról sokaknak valami előkelő, idegen szavakban bővelkedő
étlap jut eszébe. Pedig a franciák szeretik és tisztelik a talajt, a fákat, az
eső minden cseppjét a nap minden sugarát. Úgy tudják élvezni mindazt, amit a
természet ad, ahogy kevesen."

Az idézet valamint egy nagyon érdekes, receptekkel bővített 6 oldalas kis olvasnivaló a francia konyháról a Shape magazin februári számában volt olvasható. A két receptet is innen vettem: tarte tatin-t vagyis borított almatortát és burgundi marhát készítettem. Utóbbin semmit sem változtattam:

HOZZÁVALÓK:

  • 1 kg marhahús

  • 1 üveg minőségi, testes vörösbor

  • 1 fej hagyma apróra vágva

  • 5 gerezd fokhagyma

  • 3 babérlevél

  • 10 szem zöldbors(vagy fekete bors, én zöld bors híján azt használtam)

  • 25 dkg bacon kockákra vágva

  • 20 szem gyöngyhagyma

  • 5 szál sárgarépa

  • 3 púpozott ek. liszt

  • 1 ek. paradicsompüré

  • olívaolaj
ELKÉSZÍTÉS:

Először a páclét készítjük el:
A vörösbort elkeverjük az apróra vágott hagymával és fokhagymával, a borssal, babérlevelekkel.
A nagyobb kockákra vágott húst ebben a lében hagyjuk állni 4 órát, vagy akár egy egész éjjel - én utóbbit választottam.
Ezután a húst kivesszük a pácból, lecsepegtetjük.
Egy nagy serpenyőben kis olívaolajon megpirítjuk a bacont és egy tűzálló tál aljára tesszük. Ezután ebben az olajban megpirítjuk a gyöngyhagymát és a sárgarépát, amit kockákra vagy karikára vágunk - isteni illata van!!! Pár perc pirítás után ezt is a tálba tesszük.
A húst hirtelen átsütjük a serpenyőben, amíg kívül barna nem lesz. Megszórjuk a liszttel, együtt pirítjuk 1-2 percig majd felöntjük a páclével. Jól elkeverjük, hozzáadunk 1 ek. paradicsompürét valamint ízlés szerint sót.
Az egészet a tálba öntjük, óvatosan összekeverjük a baconnel, és a zöldségekkel.
Én jénai tálban sütöttem kb. 180 fokon, végig lefedtem, kb. 2.5 órán át. Közben kis sót még tettem hozzá.
Nokedlivel ettük amit a következő módon készítettem:

50 dkg lisztet, 2 tojást, 2 kk. sót és kb. 4,5 dl hideg vizet gyorsan összekevertem és sós, forró vízben a szokásos módon kifőztem.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails